UMTS na szlaku kolejowym Warszawa-Gdańsk
Wczoraj przeprowadziliśmy test praktyczny. Jak to jest z tym zasięgiem UMTS/GSM na szlakach kolejowych. Na widelec wybraliśmy sobie połowę szlaku z Warszawy do Gdańska. A oto wyniki.
Zasięg sieci UMTS/GSM na szlaku kolejowym |
|||||||||||
Warszawa - Działdowo (Gdańsk) | |||||||||||
Zasięg sieci UMTS | |||||||||||
Zasięg sieci GSM | |||||||||||
brak zasięgu sieci | |||||||||||
Data badania: 16.07.2009r. | |||||||||||
Operator | Plus | Era | Orange | Play | |||||||
UMTS | 68,40% | 43,60% | 53,00% | 70,90% | |||||||
0 | Warszawa Wschodnia |
||||||||||
1 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 | |||||||||||
5 | |||||||||||
6 | |||||||||||
7 | |||||||||||
8 | |||||||||||
9 | |||||||||||
10 | |||||||||||
11 | Wwa Praga | ||||||||||
12 | |||||||||||
13 | |||||||||||
14 | Wwa Torunska | ||||||||||
15 | |||||||||||
16 | |||||||||||
17 | |||||||||||
18 | Wwa Zeran | ||||||||||
19 | |||||||||||
20 | |||||||||||
21 | |||||||||||
22 | W-wa Płudy | ||||||||||
23 | |||||||||||
24 | |||||||||||
25 | |||||||||||
26 | |||||||||||
27 | |||||||||||
28 | |||||||||||
29 | Legionowo | ||||||||||
30 | |||||||||||
31 | |||||||||||
32 | Legionowo Przyst. | ||||||||||
33 | |||||||||||
34 | |||||||||||
35 | |||||||||||
36 | |||||||||||
37 | |||||||||||
38 | |||||||||||
39 | |||||||||||
40 | Janowek | ||||||||||
41 | |||||||||||
42 | |||||||||||
43 | |||||||||||
44 | Nowy Dwor Mazowiecki |
||||||||||
45 | |||||||||||
46 | |||||||||||
47 | |||||||||||
48 | Modlin | ||||||||||
49 | |||||||||||
50 | |||||||||||
51 | |||||||||||
52 | |||||||||||
53 | Pomiechówek | ||||||||||
54 | |||||||||||
55 | |||||||||||
56 | Brody | ||||||||||
57 | |||||||||||
58 | |||||||||||
59 | Studzianki | ||||||||||
60 | |||||||||||
61 | |||||||||||
62 | |||||||||||
63 | |||||||||||
64 | Nasielsk | ||||||||||
65 | |||||||||||
66 | |||||||||||
67 | |||||||||||
68 | |||||||||||
69 | |||||||||||
70 | Jackowo | ||||||||||
71 | |||||||||||
72 | |||||||||||
73 | Swiercze | ||||||||||
74 | |||||||||||
75 | |||||||||||
76 | |||||||||||
77 | |||||||||||
78 | Gasocin | ||||||||||
79 | |||||||||||
80 | Gołotczyzna | ||||||||||
81 | |||||||||||
82 | |||||||||||
83 | |||||||||||
84 | |||||||||||
85 | |||||||||||
86 | |||||||||||
87 | Ciechanów | ||||||||||
88 | |||||||||||
89 | |||||||||||
90 | Czeruchy | ||||||||||
91 | |||||||||||
92 | |||||||||||
93 | |||||||||||
94 | |||||||||||
95 | Konopki | ||||||||||
96 | |||||||||||
97 | |||||||||||
98 | |||||||||||
99 | Wyszyny | ||||||||||
100 | |||||||||||
101 | |||||||||||
102 | |||||||||||
103 | |||||||||||
104 | |||||||||||
105 | Mława | ||||||||||
106 | |||||||||||
107 | |||||||||||
108 | |||||||||||
109 | Iłowo | ||||||||||
110 | |||||||||||
111 | |||||||||||
112 | |||||||||||
113 | |||||||||||
114 | |||||||||||
115 | |||||||||||
116 | Działdowo | ||||||||||
Metodologia | |||||||||||
1) Do pomiaru użyto 4 telefonów Nokia N70 z oprogramowaniem CellTrack |
|||||||||||
2) Każde z pól oznacza 1 minutę z domijująca technologia w danym okresie |
|||||||||||
3) Z wykresu wycięto postoje planowe i nieplanowe |
|||||||||||
4) W badaniu użytko realistycznego czasu przejazdu odcinka wedle możliwości PKP |
|||||||||||
5) Przykładowo Nasielsk jest w odległosci 60km od Warszawy, a Działdowo 150km |
|||||||||||
podczas gdy do Nasielska (60km) jest 65minut, a odcinek 90km do Działdowa 52min |
Zapraszam do dyskusji w komentarzach. A może jakiś innych szlak przetestować ?
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
lipiec 17th, 2009 at 2:35 po południu
A propos metodologii pomiaru, to ciekawe byłyby wykresy poziomu sygnału w funkcji czasu/odległości po trasie przejazdu - bo np. teraz nie wiem jak interpretować istnienie zasięgu… że w ogóle jest? czy że da się z niego użytecznie skorzystać - w usłudze głosowej? w transmisji danych?
Ciekawe byłoby też oznaczenie na wykresie wszystkich handoverów i podsumowanie ilości unikalnych NodeB/BTSów/sektorów widzianych po drodze w każdej sieci - to dałoby pogląd na ich gęstość czyli potencjalne “zapchanie”.
A z innych szlaków, to na pewno w pierwszej kolejności interesujące są Warszawa-CMK-Kraków/Katowice oraz Warszawa-Poznań i dalszy ciąg trasy czyli Działdowo-Gdańsk.
Tak czy siak, przydatny test - jeśli tylko ktoś podróżuje po Polsce pociągami i w drodze pracuje w necie, to takie informacje mu się przydadzą dobra dobota Robbo!
lipiec 17th, 2009 at 2:54 po południu
jak zwykle AT&T jest the best !
lipiec 17th, 2009 at 8:57 po południu
W jakiej przeglądarce i przy jakiej rozdzielczości można zobaczyć wynik z 4 telefonu? Próbowałem 3 przeglądarek i różnych rozdzielczości i ciągle tylko 3 paski…
lipiec 17th, 2009 at 9:00 po południu
Proponuję przetestować Warszawa-Kraków (przez CMK) i Kraków-Katowice: Spodziewam się dużo czerwonego koloru.
lipiec 18th, 2009 at 6:08 po południu
Co do 4 paska sprawdze u mnie jest ok ale mam@wide screen, Tak liczba unikalnych cidow czyli sektorow to swietny pomysl da obraz gestosci stacji, bedzie w poniedzialek na stronie, z wykresem poziomu sygnalu jest problem w umts w celltrack imho nie pokazuje tego jak trzeba mowiac oglednie dla umts pokazuje bzdury